Firma ogrodnicza Sunday pozyskała kapitał, by wejść w nową fazę rozwoju

 Firma ogrodnicza Sunday pozyskała kapitał, by wejść w nową fazę rozwoju

Firma Sunday została założona w 2019 roku przez Coultera Lewisa. Zajmuje się głównie pielęgnacją trawników. Przedsiębiorca wpadł na pomysł założenia firmy ogrodniczej w momencie, kiedy kupował w sklepie środek chwastobójczy. Coulter Lewis, który wówczas pracował jako projektant i był współzałożycielem firmy produkującej przekąski w sklepie z pestycydami i herbicydami poczuł przerażający smród. Wtedy to mężczyzna zaczął się zastanawiać, czym może zastąpić tradycyjny nawóz do nawożenia trawników.

Jego badania wykazały, że amerykańskie żywe dywany zawierają pięć razy więcej pestycydów niż jeden akr pola uprawnego. Ponieważ rynek amerykański nie oferował żadnych ekologicznych opcji nawożenia trawnika, Coulter Lewis postanowił stworzyć własny ekologiczny produkt.

Startup ogrodniczy Sunday: cele i produkty

Firma Sunday sprzedaje ekologiczne środki do pielęgnacji trawników. Jej celem jest zachęcenie około 90 mln Amerykanów, którzy mają trawniki, do odwrotu od trawnikowej chemii i używania pestycydów w celach kosmetycznych.

Firma zatrudniła dyrektora naukowego Franka Rossiego, który pomaga w tworzeniu podstawowego produktu, oferowanego przez Sunday. Wymaga to sporej wiedzy naukowej i stosowania różnych nowoczesnych technologii.

Firma Sunday tworzy zindywidualizowane produkty dla każdego klienta z osobna. Nowy klient musi podać swój adres zamieszkania, by na podstawie lokalizacji zgromadzić informację na temat rodzaju gleby, trawnika i dobrać odpowiednie składniki nawozu. Produkt końcowy zawiera składniki, które trudno znaleźć w sklepowych nawozach, takie jak ekstrakt z wodorostów i białko sojowe.

Firma Sunday posiada w swojej ofercie już 24 różne produkty, które spełniają wszystkie wymagania jakościowe, potwierdzone przez odpowiednie organy.

Na początku grudnia prezes firmy Sunday poinformował o tym, że startup w ramach rundy inwestycyjnej pozyskał od Sequoia Capital, przy udziale Tusk Ventures i Forerunner Ventures kapitał w wysokości 19 mln $. Pozyskane pieniądze zostaną przeznaczone na powiększenie załogi firmy i tworzenie nowych produktów, by dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców.

 

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *